“Ik wist niet wat ik moest doen. De Nationale Adviesbalie hielp mij op weg en regelde een goede arbeidsrechtspecialist.” 

“Ik had een conflict met de werkgever. Vanwege een akkefietje op Facebook werd ik op non-actief gesteld. Ik wist niet goed wat ik hiermee aan moest en kwam www.ontslagkrijgen.nl tegen. Hier werd ik goed te woord gestaan. Het bleek dat het beter zou zijn om een advocaat in te schakelen. De Nationale Adviesbalie bracht mij in contact met een uitstekende advocaat. Er werd goed naar mij geluisterd en ik werd op een persoonlijke manier geholpen.

Anoniem, 46 jaar, Hazerswoude Rijndijk, 10 oktober 2012.

Casus: ontslag door bericht op Social media

Toen meneer contact met ons op nam was hij al op non-actief gesteld. Er was een arbeidsconflict ontstaan door een bericht dat op Facebook was geplaatst. Dit bericht ging over een klacht van een client. Al met al waren de verhoudingen al dermate verstoord, dat het niet meer mogelijk was om hier te blijven werken. Wij gaven hem het advies een brief naar zijn werkgever te sturen met de mededeling dat hij het niet eens was met de non-actiefstelling en dat hij zich beschikbaar zou stellen voor werk. Daarnaast was hier duidelijk een advocaat nodig. Zijn werkgever had al aangegeven dat het ontslag via de rechter zou lopen. Wij brachten meneer in contact met een arbeidsrechtspecialist bij hem in de buurt. Deze heeft hem geholpen hier zo goed mogelijk uit te komen. 

Tip: Ontslag door berichten op Social media als Facebook en Twitter komt steeds vaker voor. Denk na voor je een bericht plaatst. Zit je in een soortgelijke situatie als meneer, neem dan gerust contact met ons op. Onze adviseurs kunnen je verder helpen.