“Ik kreeg heldere antwoorden en goed en eerlijk advies”

 

“Onlangs ben ik in dienst gekomen bij mijn werkgever. Na een paar maanden kreeg ik een nieuwe manager waar het niet goed mee klikte. De manager was erg direct in de communicatie en was erg negatief. De nadruk werd constant gelegd op kleine foutjes die ik maakte. Er was geen sprake van opbouwende kritiek en ik kon weinig goed doen. Mijn gezondheid ging eronder lijden. De medewerker van De Nationale Adviesbalie gaf mij het advies voor mijn gezondheid te kiezen en het probleem aan te kaarten bij de werkgever. Al met al vond de werkgever het ook een goed idee om samen te gaan ontbinden. De advocaat van De Nationale Adviesbalie heeft ervoor gezorgd dat ik mijn WW-uitkering kon behouden. Ik werd snel geholpen en kreeg duidelijk advies. Ik ben zeer tevreden over de dienstverlening van zowel De Nationale Adviesbalie als de arbeidsrecht advocaat. Zij wekten bij mij vertrouwen en gaven mij hoop op een goede afloop.”

 

Sarah, 26 jaar, Leiderdorp, 23 mei 2012.

Casus: zelf ontslag met wederzijds goedvinden vragen.

Toen mevrouw net in dienst was kwam er een andere manager. Hiermee ontstonden ook de problemen. Het klikte niet met de nieuwe manager. Deze had een zeer negatieve aanpak. Alle fouten en negatieve zaken werden uitgelicht. Positieve opmerkingen waren er nauwelijks. Deze andere aanpak had nogal wat effect op mevrouw. Zij kreeg last van stress en uiteindelijk zelfs van paniekaanvallen. Gesprekken met de bedrijfsarts en de manager zorgden niet voor een oplossing. Mevrouw besloot dat haar gezondheid haar lief was. Het was voor haar beter om te stoppen bij deze werkgever. Zij gaf dit aan bij de werkgever en deze bleek wel mee te willen werken aan ontbinden met wederzijds goedvinden. De afspraken werden op papier gezet en wij brachten mevrouw in contact met een goede advocaat, die ervoor zorgde dat mevrouw aanspraak kon maken op de WW-uitkering.